GWI 2015 vs 2016 Öne Çıkan İstatistikler
Global Web Index’in çeyrek bazlı güncellediği Türkiye Market Raporu’nun 2015 Q4 ve 2016 Q4 raporlarını karşılaştırarak öne çıkan farklılıkları sizler için derledik.
- Türkiye internet kullanıcıları incelendiğinde, akıllı telefon kullanıcılarının yüzdesi 2015’ten 2016 yılına %21 artarak %94’e ulaştı.
![dsa-001](https://www.genartmedya.com.tr/wp-content/uploads/2016/12/dsa.001.jpeg)
- Bir kişinin kullandığı ortalama sosyal medya hesap sayısı ise %83 oranında büyüyerek 10.8’e ulaştı. Globale baktığımızda ise ortalama sosyal medya hesap sayısı 8.3 ile Türkiye’nin gerisinde kalıyor.
![screen-shot-2016-12-19-at-12-34-51](https://www.genartmedya.com.tr/wp-content/uploads/2016/12/Screen-Shot-2016-12-19-at-12.34.51.png)
- Türkiye’de online alışveriş yapan internet kullanıcılarının oranı 2015’te %55’ken 2016’da %76’ya yükseldi, Global’de ise 2015 yılında %61 olan oran %79’a yükselmiştir. Online alışveriş yapanların cihaz kırılımı ise aşağıda görebilirsiniz.
![screen-shot-2016-12-19-at-12-34-35](https://www.genartmedya.com.tr/wp-content/uploads/2016/12/Screen-Shot-2016-12-19-at-12.34.35.png)
Written by genart86
The author didnt add any Information to his profile yet