2017 Nöropazarlama Trendleri

Genart Medya > Blog > 2017 Nöropazarlama Trendleri

2017 Nöropazarlama Trendleri

Geçtiğimiz yıllarda bilim adamları beyin hakkında tarih boyunca buldukları bilgilerden daha fazlasına ulaştı ve beyin aktivitelerimizin %95’inden fazlasının yani kararlarımızın, duygularımızın ve davranışlarımızın bilinçaltımızda programlandığı sonucuna ulaştılar. Örneğin, pazarlamacılar P&G’nin ‘Teşekkürler Anne’ reklamına verilen derin ve duygusal tepkilerin sebebini daha detaylı bir şekilde anlamak istiyorlardı. Beynin bilinç ve bilinçaltı ile verdiği reaksiyonları inceleyen, tüketici nörolojik bilimi diye de bilinen Nöropazarlama, pazarlamacılara, kreatif ajanslara ve yayıncılara aradıkları cevapları bulmalarına fazlasıyla yardım edebilir. Bu gelişmeler ile beraber, Coca-Cola göz hareketini izleme, yüz tanıma, manyetik rezonans görüntülemesi, deri tepkisi gibi verileri kullanmaya başlayarak insanların ses ve görüntülere nasıl tepki verdiklerini anlamaya çalışırken, Nöropazarlama, önümüzdeki yıl gelecek vaat eden teknolojik gelişmeler göreceğimiz sinyalini veriyor.

2017’de göz hareketleri izleme teknolojisinin, diğer teknolojilere göre daha ucuz ve hızlı olması sebebiyle yükselişe geçeceği bekleniyor. P&G Kuzey ülkelerinin dijital yöneticisi olan Krister Karjalainen, bu teknoloji sayesinde dijital pazarlama gelirlerinin %25 oranında artabileceğini fakat bu süreçte markaların kendilerine teknik ve stratejik olarak uygun olan göz hareketi izleme teknolojisine sahip firmayı seçmelerinin önemli olacağını belirtti.

Diğer bir gelişme ise, biyometrik etkileşime göre VR içeriğinin kişiselleştirilmesi iken Nöropazarlama, markalara gittikçe artan VR kullanımlarını tüketicinin göz hareketleri ve biyometrik modelleri aracılığıyla daha kişiselleştirilmiş ve değişken olarak gerçekleştirme olanağı sunuyor. Yakın zamanlarda bu teknolojiyi kullanan BMW, göz kırpması veya küçük bir göz hareketine dayanarak eş zamanlı olarak araba modelini, rengini, ya da diğer özelliklerini değiştirdi.

Nöropazarlamacıları heyecanlandıran yeni fırsatlar sunarken, gelecek yıl daha detaylı bulgular ile pazarlama girişimlerini yeni bir noktaya taşıyabilir.

 

Haber için…

Written by 86

The author didnt add any Information to his profile yet