Newsletter
Ekim 2024 | Sayı 01

  • Ekim 01, 2024
  • Tayis Özprodomos
  • 3 Konu

X, içerik üreticilerine ödeme yapma modelinde değişikliğe gidiyor

Geçen yıldan beri doğrulanmış kullanıcıların yanıtlarda gördüğü reklamlar üzerinden içerik üreticilerine gelir paylaşılıyordu. Ancak artık üreticiler, yalnızca Premium kullanıcıların içerikleriyle etkileşim kurmasına dayalı olarak ödeme alacak. Bu, daha çok Premium kullanıcı birbirlerinin içerikleriyle etkileşime girdikçe, tüm içerik üreticilerinin daha fazla kazanabileceği anlamına geliyor. X, yapay etkileşim tespit edilirse kullanıcıları programdan çıkaracağını belirtiyor. Bu kapsamda, yalnızca gerçek Premium etkileşimlerinin kazanca dahil edileceği açıklandı. Ayrıca, 8 Kasım’dan itibaren yanıtlardaki doğrulanmış reklam gösterimlerinden gelen gelir, gelir paylaşımına dahil edilmeyecek. Premium abonelik gelirlerinin yüzde 25’inin içerik üreticilere aktarılacağı ifade ediliyor.

Blog Images

Şu an için para kazanmaya hak kazanmak isteyen X kullanıcılarının Premium’a abone olmaları, en az 500 takipçiye sahip olmaları ve son üç ay içinde 5 milyon gösterim almaları gerekiyor.

Kaynak >>

Pinterest, reklamverenleri desteklemek için yeni yapay zeka özelliklerini tanıttı

Pinterest, performans reklamlarını daha akıllı ve etkili hale getirmek amacıyla yapay zeka ve otomasyon özellikleri içeren yeni ürünlerini, Pinterest’in yıllık global reklamveren zirvesi olan Pinterest Presents etkinliğinde tanıttı. Pinterest Performance+ Paketi’nin sunduğu yapay zeka sayesinde, reklamverenler artık ürün görsellerinin arka planlarını yaşam tarzı görselleriyle zenginleştirebiliyor. Walgreens bu özellikten faydalanarak reklamlarını Pinterest ile daha uyumlu biçimde sunabildi. Bu sayede, %55 daha yüksek tıklama oranı (CTR) elde etti ve tıklama başı maliyet (CPC) %13’lük düşüş yaşadı.

Blog Images

Ayrıca, Performance+ teklif verme özelliği reklamverenlerin kullanımına sunuldu. Daha önce yalnızca tıklama veya dönüşüm hacmini optimize etmeye odaklanan Pinterest Performance+ teklifleri, artık reklam harcamasının getirisi (ROAS) için en yüksek değeri optimize etme seçeneğini de içeriyor. Pinterest, potansiyel bir dönüşümün değerini anlık olarak tahmin etmek için binlerce sinyali analiz ederek, reklamverenlerin yatırım getirisini maksimize etmelerine yardımcı oluyor. Böylece; farklı fiyatlara sahip geniş ürün yelpazesi sunan büyük perakendeciler gibi reklamverenler, bu özellik sayesinde alışveriş sepetini en yüksek miktarda doldurması muhtemel kullanıcıları daha etkili şekilde hedefleyebiliyor. Alpha testlerinden elde edilen sonuca göre, Pinterest Performance+ ROAS tekliflerini kullanan reklamverenlerin çoğu ROAS’ta en az %15 artış sağladı.

Kaynak >>

Criteo, Q4’te satışları artırmak için strateji önerilerini paylaştı

Criteo, geçen yıl başarılı olan stratejileri analiz ederek, bu yılki Black Friday döneminde markaların bu deneyimlerden nasıl faydalanabileceğine dair önerilerde bulundu. İşte 2024 için paylaştığı birkaç temel strateji:

Erken Başlayın:
"Black Friday için ne zaman reklam verilmeli?" sorusu sürekli gündemde. Cevap: Her yıl daha da erken! Tüketiciler, Black Friday’den çok önce tatil alışverişlerini araştırmaya başlıyor. Karar vermesi uzun süren bu alışverişçileri yakalamak için kampanyalarınıza ekim ayının başında başlamayı planlayın. Erken etkileşim, satışı kazanmanız veya bir rakibe kaptırmanız arasındaki farkı yaratabilir.

Dördüncü Çeyrek Süresince Optimizasyon Yapın:
Performansı yakından takip edin ve sonuçları en üst düzeye çıkarmak için kampanyalarınızı gerçek zamanlı olarak ayarlayın. Sürekli optimizasyon yapmak önemli, ancak çıktıların net olması için küçük, dikkatli değişiklikler yapmaya özen gösterin.

Bütçenizi Planlı Bir Şekilde Kullanın:
Günlük bütçeler, büyük indirim günlerinden önce gücünüzü tüketmemek için kritik önem taşımaktadır. Ayrıca, dördüncü çeyrek sadece anlık satışlardan ibaret değildir—aynı zamanda, yeni müşteriler çekmek için fırsat dönemidir. Rekabet ve maliyetler daha yüksek olsa da, ortalama sipariş değerindeki (AOV) ve yeni müşteri oranlarındaki artış bunu yatırıma değer kılar.

Reklam Harcamalarını Artırın:
Dördüncü çeyrek, bütçeleri artırmanın vaktidir. Artan rekabetle birlikte, artan alıcı niyetinden ve ortalama sipariş değerinden (AOV) faydalanarak reklam harcamalarınızın geri dönüşünü en üst düzeye çıkarmak önemlidir.

Blog Images

Kaynak >>