Markalar için Story Telling’in Önemi

Millenialların dikkatini çekebilmek markaların anlamlı ve samimi ilişki kurmasına bağlı!

Genart Medya > Blog > Markalar için Story Telling’in Önemi

Markalar için Story Telling’in Önemi

Neredeyse hepimiz çocukluğumuzda kral ve kraliçe masallarını, ormanların ve süper kahramanların hikayelerini, kısacası hayal gücümüzü besleyen her şeyi severdik. Büyüdükçe okul kitaplarında olan gerçek kahramanlar hakkında okumaya başladık ve hikayelerimiz de büyüdü. Geçen bu zamanla beraber anlatımın tarzı da değişti. Sözlüden taş tabletlere, kağıtlardan postalara, eBooklara, Hollywood filmlerine değişen ve gelişen anlatı şu an dijital pazarlama için çok önemli bir noktada. Son yapılan araştırmalar, dijital medyanın içine doğan millennialların ortalama dikkat sürelerinin, önceki jenerasyonlara göre %60 azaldığını gösterirken, doğdukları andan itibaren akıllı telefonların ve tabletlerin arasında, sonsuz eğlencenin sadece bir ekran uzağında olan millenialların dikkatini çekebilmek ise markaların anlamlı ve samimi ilişki kurmasına bağlı. Bu noktada devreye giren Storytelling ve Visual Storytelling, markaların karakterlerini göstermesini, hedef kitlelerini motive etmesini, tüketicilerine doğru zamanda doğru içerikle, ilginç ve eşsiz bir deneyim yaşatmasını sağlar.

Markaların Visual Storytelling’i kullanırken bazı noktaları göz ardı etmemeleri gerekiyor. Örneğin tüketiciler öncelikle gördükleri insanların, ardından davranışlarının gerçekliğine inanmak ister. Bir resim yüzlerce söze değer desek de Visual Story’i tek bir resim ile anlatmak yerine, düşünceyi ya da hikayeyi birden çok resim ile desteklemek gerekebilir. Sıkıcı ve sıradan resimler yerine farklı açılar göstermek diğer önemli bir nokta.

Markaların hikayelerini oluştururken önem vermeleri gereken diğer noktalar ise şu ana kadar yaptıkları her hamlenin asıl nedenini bulduktan sonra, iletişim kuracakları insanların diline en yakın dili kullanmak, ve üreticilerin çoktan anlattıkları marka ile ilgili hikayeyi keşfetmek, bütün bunların üzerinde markanın nasıl bir kontrolü olabileceğini analiz etmektir.

Storytelling hakkında söylenecek daha çok şey var, Bryan Eisenberg’in dediği gibi ‘’ Etkili içerik pazarlaması Storytelling’te master olmak ile ilgilidir. Gerçekler bize sadece söylerken hikayeler satar.’’

Storytelling ve Visual Storytelling hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için;

Fastcompany

Search Engine  Journal

Growmap

Pixar filmlerinden Storytelling hakkında ilginç noktalara göz atmak için ise;

Campaignlive

 

Written by 86

The author didnt add any Information to his profile yet